Schoolontbijt na de vakantie

Woensdag 19 oktober 2022

De hoge energiekosten en de grote inflatie hebben een grote impact. Dit merken we helaas ook op onze school. Gelukkig komen wij middels een subsidie vanuit de overheid in aanmerking voor schoolontbijt. Vanaf 31 oktober (direct na de herfstvakantie) tot en met eind januari gaan we voor alle kinderen zorgen voor een ontbijt op school. Tussen de middag krijgen de kinderen extra groente.

Hoe gaan we dit doen? Verschillende ouders hebben al aangegeven te willen helpen. Dat is heel fijn en we kunnen nog meer hulp gebruiken! Iedere dag op beide locaties (in de keukens) willen we de boterhammen laten smeren door ouders. Het smeren gebeurt van 8.00u-8.20u. Daarna krijgt iedere klas een bak met gesmeerde boterhammen waar alle kinderen boterhammen uit mogen pakken.

Wilt u mee helpen? Aanmelden kan via juf Jane van de ouderkamer of via hildegardis.dir@rvko.nl. Wilt u hierbij aangeven op welke dagen u kunt helpen? Kinderen waar u geen opvang voor heeft, mogen mee komen. Wij willen u wel vragen zelf voor het toezicht te zorgen.

Heeft u ook moeite om rond te komen? Juf Heidi is er op maandag en dinsdag om u te ondersteunen en te verwijzen naar de juiste hulpinstanties.

De Hildegardisschool wil een plek zijn vol vertrouwen waar we samen willen zorgen voor de gezinnen die het lastig hebben.

Kathelijne Lemmens