Nieuwsbericht voor de maanden mei en juni

Woensdag 17 mei 2023

Langzamerhand wordt het weer echt beter en zitten we in de laatste periode tot aan de zomervakantie. Wat gaat dit schooljaar weer snel! Hierbij wat berichten over de komende paar weken.

Citotoetsen

In de groepen 3 tot en met 7 zijn we deze week gestart met de CITO-toetsen. Ook de komende weken zullen deze toetsen afgenomen worden. Het wisselt per groep wanneer welke toets wordt afgenomen. De leerkracht van uw kind zal u verder via de Schoolpraatapp op de hoogte houden.

Wat kunt u als ouder doen?

Het is fijn als de kinderen uitgerust aan de toetsen kunnen beginnen. Verder is het handig om doktersafspraken/ tandartsafspraken in de middag te maken, de toetsen worden meestal in de ochtend afgenomen. Bespreek met uw kind dat de toetsen belangrijk zijn omdat de juf/ meester zo kan zien wat uw kind nog nodig heeft aan begeleiding of juist uitdaging. Probeer uw kind gerust te stellen, zenuwen zijn echt niet nodig. Wel is het belangrijk dat de kinderen netjes werken en de vragen goed lezen.

Droomplaats

De Hildegardisschool is van plan een jonge kindcentrum van de school te maken. Vanaf donderdag 1 juni 2023 zal de locatie van De Droomplaats ‘Samen’ op de Louwerslootstraat overgaan naar ons bestuur van de RVKO. Dit betekent onder andere een intensieve samenwerking op doorgaande ontwikkelingslijnen van 0-6/13 jaar. Een kindcentrum is gericht op optimale individuele ontwikkeling (sociaal- emotioneel, cognitief, creatief en fysiek). Het kindcentrum werkt met ontwikkelingslijnen gericht op optimale ontwikkeling van de talenten van de kinderen in een doorgaande lijn. Om dit voor elkaar te krijgen is één verantwoordelijke organisatie de beste optie.

Daarom heeft De Droomplaats besloten de locatie over te dragen aan de school. We willen in het nieuwe schooljaar ook starten met een BSO op deze locatie. Heeft u hier interesse in, dan kunt u ons een mailtje sturen!

Plein

Op de Verbraakstraat is een nieuw peuter-/ kleuterplein gemaakt aan de voorkant van de school. Het gras heeft nog 2 weken nodig om goed te kunnen groeien. De komende twee weken kunnen we er nog geen gebruik van maken. We merken dat er in de weekenden en avonden toch al gebruik van gemaakt wordt. Dat is zonde! Verder is er op die momenten het een en ander kapotgemaakt. Laten we er met elkaar voor zorgen dat deze speeltuin mooi blijft!

Ouderbijeenkomsten

Zoals eerder aangekondigd hebben we woensdag 24 mei (9-11u) een koffie-uurtje over diversiteit en inclusiviteit binnen de school in het Jan van der Ploeg huis.

Op 1 juni hebben we een koffie-uurtje met de directie aan de Verbraakstraat met iemand uit de bibliotheek die wat gaat vertellen over (voor)lezen, leesplezier en leesmotivatie.

Voor beide activiteiten heten we u van harte welkom!

Ouderweek 5-9 juni

In de kalender staat de ouderweek voor volgende week gepland. In deze week staan alleen ook de CITO-toetsen gepland. We hebben besloten deze ouderweek te verplaatsen naar de week van 5 t/m 9 juni. In deze week bent u op verschillende momenten op de dag welkom om aan te sluiten bij de lessen. In de SchoolpraatApp zal per groep aangegeven worden op welke momenten dat is.

Ik wil u bedanken voor alle felicitaties vandaag en u een heel fijn lang weekend wensen.

Mocht u nog vragen hebben, kunt u altijd bij ons langslopen!

Met vriendelijke groet, ook namens juf Margreet,

Juf Kathelijne Lemmens