Formatie 2023-2024

Vrijdag 30 juni 2023

We naderen alweer de laatste week van dit schooljaar! We begrijpen dat u en uw kinderen benieuwd zijn naar hoe de formatie er volgend jaar uit ziet! Het is een hele puzzel geweest en we hebben tot deze week ook nog sollicitatiegesprekken gevoerd. We zijn er trots op dat het ons is gelukt om weer genoeg bekwame juffen en meesters te vinden!

Kleuters
De kleuters die blijven in de groepen 1-2 worden verdeeld over drie groepen aangezien we veel nieuwe aanmeldingen hebben. Eén groep 1-2 komt op de Louwerslootstraat. Zo kunnen we ook werken aan de doorgaande leerlijn met de kinderopvang en groep 3.

Nieuwe groepen 4, 5, 7 en 8
Voor de kinderen die naar de groepen 4, 5, 7 en 8 gaan hebben we vorige week gebruik gemaakt van Groepsanalyse. We hebben advies gekregen van een professional om de groepsdynamiek te kunnen optimaliseren. Er is niet gekeken naar individuele kinderen maar hoe kinderen samen kunnen werken in een groep. Deze groepen zijn gehusseld. Dit hebben we met beleid gedaan en in overleg met de betrokken leerkrachten, intern begeleiders en de directie. We kunnen ons voorstellen dat het best even wennen is voor iedereen om met andere kinderen in een groep te zitten. Het is hierbij niet meer mogelijk om kinderen naar de andere groep te verplaatsen omdat dat het effect van de analyse teniet doet. Wel zullen we het vormen van de nieuwe groepen begin volgend jaar goed begeleiden. Voor de groepen 6, 7 en 8 hebben we ook groepstrainingen van stichting Confro ingekocht om het jaar samen goed te starten. Volgende week dinsdag is er van 14-15u een wenmoment in de nieuwe klas met de nieuwe juf en/ of meester. De nieuwe groepsindeling krijgen de kinderen vrijdag mee naar huis.

Afscheid
Aan het einde van het jaar nemen we helaas ook afscheid van een aantal collega’s. Zij hebben gekozen voor een uitdaging in ander soort onderwijs. We wensen juf Franny, juf Celine, juf Lyan en juf Corinne veel succes op hun nieuwe werkplek en willen ze bedanken voor al hun inzet voor de Hildegardisschool! Juf Fransje, juf Lieve Floor en juf Soraya gaan hun volgende stage op een andere school lopen. Ook deze juffen bedanken we voor hun inzet en wensen we veel succes met hun afstudeerjaar!

Nieuwe juffen en meester!
Daarnaast maken we kennis met meester Fred, juf Liz-Ann (1-2), juf Ien (1-2), juf Esther (6) en juf Catheleine (6). Zij stellen zich op de SchoolpraatApp in losse berichten aan u voor. Meester Fred wordt de nieuwe intern begeleider voor de groepen 4 t/m 8. Wij wensen onze nieuwe collega’s veel succes en werkplezier toe!

Dit wordt de groepsbezetting

Verbraakstraat 7

Beneden:

Groep 1-2 a Liz-Ann Da Veiga Dias (ma, di, vrij) en Max van Beek (woe, do, vrij)

Groep 1-2 b Ien Tuin (ma, di, woe en do ochtend) en Anouk Stel (na verlof do mid en vrij, tot verlof juf Laura)

Groep 4a Marieke Stapelkamp (ma en vrij) en Jessica van Leeuwen (di, woe en do)

Groep 4b Anoeska Vervloet (ma, di, woe, vrij) en Margot van Gils (ma en do)

Boven:

Groep 7a Usha Ramcharan (ma, di, do en vrij) en Bert Cuypers (woe)

Groep 7b Marola Meijster (ma, di, woe, do en vrij)

Groep 8a  Dalida MacDonald (ma, di, wo, do om de week en vrij) en Bert Cuypers (do om de week)

Groep 8b Lineke de Jong (ma, di, wo, do om de week en vrij) en Bert Cuypers (do om de week)

Louwerslootstraat 135

Groep 1-2c Kamla Tjikoeri (ma, di, do en vrij) en Laura Wessels (woe)

Groep 3 Enith Ruiter (ma, di) en Anne Breek (woe, do, vrij)

Groep 5a Margery Rijfkogel (ma, di, woe, do en vrij) en Alicia Schravendijk (di)

Groep 5b Marlene Fernandez (ma, di, woe) en Ushie Rahde (do en vrij)

Groep 6a Esther Versteeg (di, woe, do en vrij) en Bert Cuypers (ma)

Groep 6b Marleen van Melle (ma, di) en Catheleine Hoek (woe, do en vrij)

Voor de kinderen uit de groepen 1-2, 4, 5, 7 en 8 is er een aparte brief met de indeling van de groep.

We hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en bij vragen kunt u altijd bij ons terecht!

Juf Kathelijne en juf Margreet