Nieuwe schooljaar! Feestelijke opening!

Vrijdag 18 augustus 2023

We hopen dat u met uw gezin heeft genoten van de zomervakantie! De juffen en meesters zijn deze week al hard bezig om de school in te richten en zich voor te bereiden op het nieuwe schooljaar. Aan de Verbraakstraat hebben we weer verbouwingen gehad! Alle klassen zijn weer opnieuw ingericht. We zijn benieuwd hoe u en de kinderen het zullen vinden!

Aanstaande maandag 21 augustus start het nieuwe schooljaar. We vragen alle ouders en kinderen om te verzamelen om 8.20u aan het plein aan de Verbraakstraat (hoofdlocatie). We starten het schooljaar samen feestelijk op! Zorg dat u op tijd bent!

Uw kind meldt zich buiten op het plein bij de nieuwe leerkracht. Uw kind legt daar zijn of haar tas neer. De kinderen kijken naar de voorstelling vanaf het grasveld bij hun groep. U als ouder bent ook van harte welkom om te blijven kijken. We willen u vragen om dit vanaf de stoep aan de rand van het plein te doen.

De opening zal rond 9.00u afgelopen zijn. De kinderen lopen daarna met hun juf of meester naar het lokaal. Op dinsdag en vrijdag bent u van harte welkom tijdens de inloop in de klas. De inloop is van 8.20-8.30u voor de groepen 3 t/m 8. Om 8.30u starten de lessen. Bij de kleuters bent u tot 8.45u welkom in de groep op dinsdag en vrijdag.

Voor in de agenda: op 31 augustus hebben we een informatiemiddag en -avond. Op deze momenten kunt u kennismaken met de leerkracht, de andere ouders en hoort u alle belangrijke dingen over het nieuwe schooljaar. De kennismakingsgesprekken met de leerkrachten zijn vanaf 28 augustus t/m 15 september. De leerkrachten zullen u uitnodigen om een gesprek in te plannen.

In het afgelopen jaar hebben we met de ouders in de ouderkamer, tijdens het koffie-uurtje en bij de MR gesproken over het dragen van een hoofddoekje binnen de school door de leerlingen. Wij nemen hierin het advies over van de RVKO. Meisjes in de bovenbouw (groepen 6, 7 en 8) mogen in de school een hoofddoekje dragen.

We kijken er naar uit om jullie en de kinderen maandag weer te zien!

Mochten er nog vragen zijn, horen we het graag!

Met vriendelijke groet, namens het team,

Juf Kathelijne en juf Margreet