Start kinderboekenweek met als thema 'Bij mij thuis'

Woensdag 4 oktober 2023

Vandaag hebben we samen de Kinderboekenweek geopend met een prachtige voorstelling over het thema “Bij mij thuis”. Voor de opening hebben we een boek uitgekozen wat werd omgevormd door een stemkunstenares en onze juf Sabrina las stukjes voor uit het boek. Het boek ging over een meisje dat is gevlucht en leeft in een tent. De voorstelling ging onder andere over wat je nodig hebt om je ergens thuis te voelen.

In de groepen zal er veel aandacht zijn voor leesbeleving en leesplezier.

Verder worden er deze week boeken uitgedeeld voor alle kinderen die we hebben gekregen van het Jeugdeducatiefonds. Voor groep 1-2 hebben we “Teckel Tom”, voor groep 3-4 het boek “Planeet Omar”, de groepen 5-6 krijgen het boek “Ministerie van Oplossingen” en voor de groepen 7-8 “Het leven van een loser – Niet te doen”.  Deze boeken worden deze Kinderboekenweek gelezen door de kinderen in de klassen tijdens verschillende leesmomenten en gaan ook mee naar huis. We wensen alle kinderen veel (voor)leesplezier!

Daarnaast komen er weer spelers van Excelsior die dan voorlezen in een aantal klassen. We werken verder onder andere met creatieve lessen, muziek en dans aan het thema. Ook is er een voorleeswedstrijd en er worden mooie tekeningen gemaakt waarbij we de fantasie van onze jongste kinderen gaan ontdekken.

Mocht u als ouder het ook nog leuk vinden om een keer te komen voorlezen in de klas, bespreek dat dan even met de groepsleerkracht van uw kind.

De studiedag van de leerkrachten van maandag 9 oktober staat ook helemaal in het teken van leesmotivatie. Er zijn zelfs een aantal kinderen uitgenodigd op de studiedag die ons mogen vertellen wat zij leuk en belangrijk vinden! Daarover later meer.

We wensen iederen een fijne kinderboekenweek!

Team Hildegardisschool