Even voorstellen: Kim Remmerswaal schooldiëtist

Woensdag 17 november 2021

Ik ben Kim Remmerswaal en ben al enkele jaren de schooldiëtist hier op school. Ook dit jaar ben ik weer aan de Hildegardisschool verbonden. Net als ieder jaar ben ik gestart met de afname van de fittest. Hierbij worden alle kinderen gemeten en gewogen. Als uit de test blijkt dat de lengte en het gewicht van een kind niet helemaal met elkaar in balans zijn, krijgt de ouder een uitnodiging voor een gesprek met de schooldiëtist. Tijdens deze afspraak wordt het kind nogmaals gemeten en gewogen om na te gaan of er inderdaad een disbalans is tussen lengte en gewicht. Vervolgens gaan we kijken of er aandachtspunten in het huidige patroon zijn. Hierbij bespreken we niet alleen de voeding, maar ook beweging, slaappatroon en het gewichtsverloop van baby tot nu. Voorheen vond het gesprek altijd op school plaats. Echter waren de laatste jaren deze gesprekken online, telefonisch of in de diëtistenpraktijk. Nu de gesprekken weer op school mogen plaatsvinden, blijft dit laatste natuurlijk ook mogelijk. Aan u de keuze! Het eerste gesprek kan uiteraard ook zonder uw kind plaatsvinden.

Naast begeleiding van ouders en kinderen bij het verkrijgen van een gezonde leefstijl, kom ik ook in de ouderkamer voor een oudervoorlichting. Tijdens het pleinfeest op woensdag 10 november heb ik met de kinderen kettingen gemaakt van gedroogd fruit.

Heeft u vragen over voeding dan kunt u mailen naar: k.remmerswaal@derotterdamsedietist.nl

Ik kijk er naar uit u te ontmoeten!

Verbraakstraat 7

3036 MR Rotterdam