Bericht van Heidi school maatschappelijk werkster

Maandag 3 oktober 2022

Beste ouders, verzorgers,

Zoals jullie wellicht weten ben ik ook werkzaam voor de peutergroepen.

Vanmorgen mocht ik aanwezig zijn bij een leuke ouderbijeenkomst van ‘Opstapje’ van SOL voor ouders van kinderen tot 4 jaar. Hierbij worden ouders (al spelende met hun kind) vaardiger gemaakt om de ontwikkeling van hun kind te stimuleren, ook worden laagdrempelige opvoedvragen meegenomen (denk aan vaardiger worden in het grenzen stellen, structuur bieden etc.). De medewerkers nemen zelf materialen mee en het is geheel kosteloos.

Aanmelden kan via het aanmeldformulier. Zie flyer voor meer informatie.

Naast Opstapje is er ook ‘Instapje’ van 0-2 jaar, waarbij er ingezet wordt op het bevorderen van de interactie tussen ouder en kind en het stimuleren van de ontwikkeling. Voor ouders van kinderen in de groepen 1-4 is er ‘Samen Leren’ hierbij wordt gekeken wat ouders thuis kunnen doen om de schoolprestaties van hun kind te verbeteren.

Vanaf morgen liggen er ook flyers en aanmeldformulieren in de ouderkamer.

Vriendelijke groet,

Juf Heidi