Plastic verzamelen en recyclen

Vrijdag 14 oktober 2022

Deze week heeft OurkilO, een initiatief uit de Benthuizertstraat, bij verschillende klassen een workshop over plastic recycling en 3D printen gegeven. De kinderen hebben meegedacht over wat we van PET-1 plastic verpakkingen zouden kunnen maken. OurkilO laat zich inspireren door de ideeën van de kinderen om nieuwe spullen te maken - die zullen in december gedoneerd worden aan de school.

Om iets te maken, hebben ze wel het plastic nodig. Daarom de oproep om plastic PET1 verpakkingen te verzamelen. Vanaf dinsdag kan het mee naar school genomen worden. Verzoek om het graag eerst alvast te wassen (mag mee in vaatwasser).

Meer info staat hier: OurkilO (byewaste.app)

Instructiefilmpje voor type plastic: OurkilO & Byewaste Recycling pilot - YouTube

Filmpje over het project: Byewaste x OurkilO: PET-1 Huisafval recyclen (Extended version) - YouTube

Verbraakstraat 7