Bericht van Asabea en Heidi Schoolmaatschappelijk werk

Dinsdag 31 oktober 2023

Beste ouders,

Een tijdje geleden plaatsten we een berichtje over de VoorleesExpress. Deze organisatie zorgt ervoor dat kinderen die moeite hebben met taal extra aandacht krijgen. Een half jaar lang gaat een vrijwilliger met de kinderen en de ouder(s) aan de slag met taal en voorlezen. Kijk voor meer informatie op www.voorleesexpress.nl Opgeven kan via de intern begeleiders of het schoolmaatschappelijk werk.

Daarnaast is er in de bibliotheek een wekelijks voorleesuur waar kind en ouder gratis aan kunnen sluiten. De bibliotheek organiseert meer activiteiten op taalgebied. Neem eens een kijkje op www.bibliotheekrotterdam.nl en kijk bij activiteiten.

Voor de kleintjes is er op de website www.prentenboekeninalletalen.nl  de leukste prentenboeken te vinden, vertaald en voorgelezen in alle talen.

Voor ouders die beter willen worden in taal heeft de gemeente Rotterdam een overzicht staan op de site www.beterintaal.nu Hierop is al het gratis taalaanbod in de stad te vinden. En natuurlijk in de huizen van de wijk.

Als hier nog vragen over zijn (of over iets anders) loop eens bij ons binnen of maak een afspraak.

Vriendelijke groet,

Asabea T 06-51470459