Uitleg wegen en meten diëtiste

Woensdag 6 oktober 2021

Omdat we wat vragen hebben gekregen van ouders n.a.v. de berichtgeving gisteren en het wegen en meten van de kinderen, volgt hier wat extra uitleg.

Alle kinderen op Lekker Fit! Scholen krijgen elk jaar voor de herfstvakantie een Fittest met BMI meting. U heeft als ouder bij de inschrijving op deze school een formulier gekregen waarmee u toestemming kon geven voor deze metingen.

Deze Fittest wordt uitgevoerd door de diëtiste die aan de school is toegewezen. Op onze school is dit Kim Remmerswaal van 'De Rotterdamse Diëtiste'. De uitslagen worden alleen met de gymdocent gecommuniceerd. Daarna worden de kinderen besproken in het Fit!team. Dit team bestaat uit de intern begeleider, diëtiste en gymleraar. Er wordt besproken welke ouders uitgenodigd worden om te praten over verdere begeleiding als er sprake is van onder- of overgewicht.

Wanneer u als ouders geen toestemming geeft voor verdere begeleiding, worden alle gegevens van het kind meteen verwijderd.

We hopen dat u hiermee voldoende op de hoogte bent gesteld. Mocht u toch nog vragen hebben, laat het ons weten!

Kathelijne Lemmens (directeur) en Ryan Slijkerman (LekkerFit! gymleerkracht).