Ramadan

Donderdag 31 maart 2022

Morgen start voor een aantal van u een bijzondere periode: de ramadan. Een periode waarin bezinning en verbroedering centraal staan. We hebben gehoord dat een aantal kinderen ook wil vasten op school. We vinden het belangrijk dat ieder kind zelf mag kiezen of het hieraan mee doet of niet. Vorig jaar merkten we in sommige groepen dat er onderling druk ontstond om mee te doen terwijl niet ieder kind dat zelf wilde. Fijn als u dit ook met uw kind(eren) bespreekt!

Het is handig als de leerkracht van u kind op de hoogte is als het wil vasten. Wilt u dan bij de leerkracht aangeven wat we u kind te drinken/ eten mogen geven als het niet lekker wordt?

Verder wil ik aangeven dat lessen als muziek, handvaardigheid, drama, gym en dans deel uitmaken van onze (verplichte) onderwijsuren. Deze lessen gaan door gedurende de ramadan. Mocht de gymles niet vol te houden zijn, krijgen de kinderen een andere taak van de gymleerkracht.

Namens het hele team wens ik u Ramadan mubarak!

Kathelijne Lemmens