Nieuwsbericht september 23

Vrijdag 22 september 2023

De zomer lijkt een beetje op zijn retour en we maken ons op voor de herfst. In de groepen hebben we de groepsafspraken gemaakt en doen we diverse activiteiten om samen te zorgen voor een fijn en veilig leerklimaat.

In de groepen 1-2 leren de kinderen spelend en ontdekkend met het thema in de bouw. In groep 3 gaan de kinderen aan de slag met het thema leescafé. In de groepen 4 starten ze volgende week met het thema supermarkt. In de groepen 5 hebben de kinderen deze week met de meester van de SKVR muziek geprogrammeerd. In de groepen 6 hebben de kinderen geleerd te rekenen in een HTE-schema. In de groepen 7 is Confro gestart met Groepskracht. In de groepen 8 zijn de kinderen op stagebezoek geweest.

Volgende week donderdag 28 sept en vrijdag 29 sept is de school gesloten en zijn er voor de teamleden diverse activiteiten in verband met het 150 jarig bestaan van ons bestuur (RVKO).

Op woensdag 4 oktober openen we de kinderboekenweek met als thema “Bij mij thuis.”

Op donderdag 5 oktober vieren we de dag van de leerkracht.

Op vrijdag 6 oktober is er om half negen een actie van de leerplichtambtenaar om te controleren of alle kinderen op tijd in de klas zijn.

Op maandag 9 oktober werken wij aan onze schoolontwikkeling en zijn alle kinderen vrij.

Van 16 tot en met 20 oktober is de herfstvakantie.

Op woendag 25 oktober is het volgende koffie-uurtje met de directie van 9-10u aan de Verbraakstraat. Hierbij hebben we de leesconsulent van de bibliotheek uitgenodigd. Zij kan u het een en ander vertellen over voorlezen en het vergroten van de leesmotivatie bij kinderen. U bent van harte welkom.

Voor nu wensen we u alvast een fijn weekend!

Juf Kathelijne en juf Margreet

Directie Hildegardisschool