Nieuwsbericht eind november

Maandag 27 november 2023

De gezellige feestperiode met Sinterklaas en Kerst is weer aangebroken. In de onder- en middenbouw brengt de Sint met zijn Pieten op 5 december een bezoek aan de groepen. In de bovenbouw spelen de kinderen het grote Sinterklaasspel. Ze kopen allemaal een cadeautje en wie weet waar ze mee thuis komen… Deze periode gaat ook gepaard met veel regen en andere neerslag. Vanaf vandaag gaat de winterstop van de Monday Mile in. De kinderen starten op hun eigen locatie.

Deze week is de laatste week voor de voortgangsgesprekken. We hebben besloten dat de kinderen hier altijd bij zijn! We praten mét de kinderen.

Kwaliteitsonderzoek

Al 38% van de ouders heeft de vragenlijst ingevuld. We hebben gevraagd of de vragenlijst nog een week langer open kan blijven staan. U heeft tot en met 1 december de tijd om uw mening te geven. Mocht u de e-mail niet ontvangen hebben, kunt u ons dan even mailen?

Vanavond 27-11 is er om 19u een informatie avond voor de ouders en kinderen uit de groepen 7 en 8 over de overgang naar het Voortgezet Onderwijs. De avond vindt plaats aan de Verbraakstraat en u bent van harte welkom!

Op 6 december is er een ingelast koffie-uurtje met Ali van Confro over Paarse Vrijdag. U bent van harte welkom in het Jan van der Ploeghuis vanaf 9u! Vrijdag 8 december is het Paarse Vrijdag. De dag waarop in het hele land stil gestaan wordt bij het feit dat het belangrijk is als je jezelf kan zijn en dat je niet buitengesloten mag worden om wie je bent. Wij kiezen er als school voor om geen speciale lessen te geven. Wij vinden het op iedere dag belangrijk dat kinderen leren zichzelf te mogen zijn. Het staat onze leerkrachten en kinderen vrij om deze dag in het paars of een regenboog-outfit naar school te komen. In de hogere groepen zal het onderwerp aan bod kunnen komen n.a.v. het jeugdjournaal.

Middagpauze

Tijdens de middagpauze kan het voorkomen dat u langs het plein loopt/ rijdt en uw kind ziet. Voor de medewerkers van de tussenschoolse opvang is het erg onoverzichtelijk als kinderen wegrennen naar een volwassene of een auto. Zij weten immers niet wie de ouders zijn. We willen u vragen om alleen als dit echt noodzakelijk is, contact te zoeken met uw kind.

Schoolontbijt: hulp gezocht

Al meer dan een jaar maken we gebruik van de regeling voor het schoolontbijt. Wat het mede tot een groot succes maakt, is dat er iedere ochtend op beide locaties tussen 8 uur en half negen verschillende moeders de boterhammen smeren. We kunnen nog wat hulp gebruiken! U kunt zich aanmelden bij juf Jane van de ouderkamer of door ons een mailtje te sturen (hildegardis.dir@rvko.nl).

Lekker Fit! Eten-drinken-traktaties

We zijn een Lekker Fit! school en willen de kinderen een gezonde leefstijl bijbrengen. We beginnen de dag met een gezonde boterham en drinken water. Tussendoor mogen de kinderen alleen een stukje groente en/of fruit eten en water drinken. Voor tussen de middag willen we u vragen echt alleen een gezonde boterham mee te geven. Dus voor de duidelijkheid: geen croissantjes, frikandelbroodjes, pizza of iets dergelijks. Als alle ouders een gezonde boterham meegeven, wordt dit voor de kinderen normaal en zullen ze ook thuis niet meer vragen of u iets anders mee kunt geven. Ook tussen de middag willen we dat de kinderen alleen water drinken en geen limonade/ pakjes drinken. Ook hier geldt: als alle ouders zich hieraan houden, wennen de kinderen er aan.

We hebben voor het nieuwe jaar nóg een gezond voornemen. De vraag om dit gezonde voornemen komt zowel vanuit de ouders (MR, ouderkamer, koffie-uurtjes) als uit ons team. Als de kinderen jarig zijn, mogen de kinderen vanaf 1-1-2024 de klas trakteren op een activiteit! Dit komt dan in de plaats van een traktatie die van huis uit mee komt. We zien dat er namelijk steeds grotere en ongezondere traktaties komen en willen u als ouder ook niet op kosten jagen! Het is even wennen voor iedereen maar vele scholen in Nederland gingen ons reeds voor.

Wij wensen u een fijne week toe! Bij vragen kunt u altijd bij ons binnen lopen.

Juf Kathelijne en juf Margreet

Directie Hildegardisschool