Gezonde voornemens

Vrijdag 5 januari 2024

Allereerst willen we u en uw kinderen een heel gelukkig, goed, gezond & fit nieuwjaar toewensen! Bij een nieuw jaar horen gezonde voornemens.

Vanaf 1-1-24 gelden de volgende LekkerFit! afspraken:

- We beginnen de dag met een gezonde boterham en drinken water.

- Tussendoor mogen de kinderen alleen een stukje groente en/of fruit eten en water drinken.

- Voor tussen de middag willen we u vragen echt alleen een gezonde boterham mee te geven.

Dus voor de duidelijkheid: geen croissantjes, frikandelbroodjes, pizza of iets dergelijks. Als alle ouders een gezonde boterham meegeven, wordt dit voor de kinderen normaal en zullen ze ook thuis niet meer vragen of u iets anders mee kunt geven. Ook tussen de middag willen we dat de kinderen alleen water drinken en geen limonade/ pakjes drinken. Ook hier geldt: als alle ouders zich hieraan houden, wennen de kinderen er aan.

- Als de kinderen jarig zijn, mogen de kinderen vanaf 1-1-2024 de klas trakteren op een activiteit! Dit komt dan in de plaats van een traktatie die van huis uit mee komt. We zien dat er namelijk steeds grotere en ongezondere traktaties komen en willen u als ouder ook niet op kosten jagen! Het is even wennen voor iedereen maar vele scholen in Nederland gingen ons reeds voor.

Samen kunnen we ervoor zorgen dat de goede voornemens leiden tot een gezonde leefstijl!

Met gezonde groet,

Team Hildegardisschool