Lekker Fit beleid!

Woensdag 24 januari 2024

Het nieuwe jaar is al bijna een maand begonnen. Hoe staat het met onze gezonde voornemens? Veranderingen kosten tijd en het is altijd even wennen. Toch merken we dat de meeste ouders en kinderen zich goed aan de nieuwe afspraken houden. Dat is heel fijn! We leren de kinderen graag een gezonde leefwijze aan en ervaren dat ze dan ook beter tot leren komen.

Vanmorgen was er een koffie-uurtje met ouders waar we de ervaringen hebben uitgewisseld. We drinken allemaal water, geen melk. De ene melkdrank is de andere niet. Soms zit er veel suiker in. We willen niet bij ieder kind controleren wat de ingredienten zijn. Daarnaast willen we de kinderen ook meegeven dat we afval zo veel mogelijk willen beperken, dus geen verpakkingsmateriaal als het niet nodig is.

Tijdens de eerste pauze eten de kinderen een stukje fruit/ groente. Op woensdag, donderdag en vrijdag krijgen de kinderen dit van school. Als uw kind meer honger heeft, kan het ook nog een boterham krijgen van school.

Tussen de middag eten de kinderen een boterham. We geven de voorkeur aan een bruine boterham met gezond beleg maar u bepaalt zelf wat er op zit.

Goed om te ervaren dat kinderen echt wel wennen aan de nieuwe aanpak. Als ze zien dat alle kinderen hetzelfde drinken en eten, is het gemakkelijker. Sommige ouders gaven zelfs aan dat de kinderen thuis ook geen limonade meer willen!

Verjaardagen worden sinds deze maand ook anders gevierd. De jarige kiest zelf een activiteit uit voor de hele groep. Er is al verstoppertje gespeeld door de hele school, andere kinderen drinken graag met de hele klas gezellig een kopje thee en extra voetballen in de middag is ook een succes!

Fijn dat de aanpak zo goed verloopt. Als team zullen we ook zorgen dat we allemaal dezelfde aanpak hanteren. In de eerstvolgende MR vergadering zullen we evalueren hoe het bevalt.

Met gezonde groet,

Team Hildegardisschool