We starten weer met de Monday Mile!

Zondag 10 maart 2024

Beste ouders, verzorgers en kinderen,

De lente is merkbaar in aantocht, het weer wordt steeds beter. Dat betekent dat we morgen weer gaan starten met de Monday Mile!

Waar?
Alle kinderen, ouders en leerkrachten verzamelen dan om 8.20u bij de hoofdlocatie aan het Johan Idaplein/ aan de Verbraakstraat.

Waarom lopen we de Monday Mile?
Het is een heel eenvoudig, maar effectief concept dat toegepast wordt op al 20.000 scholen in Nederland en in 96 landen. De impact kan enorm zijn – niet alleen de conditie van de kinderen, maar ook hun concentratieniveau, stemming, gedrag en algehele welzijn kan vooruit gaan.

Waarom The Daily Mile werkt voor kinderen, leerkrachten & ouders:

• The Daily Mile duurt 15 minuten en draagt daardoor voor ¼ bij aan het behalen van de Nederlandse Norm Gezond Bewegenvoor kinderen. Zo stimuleert het bewegen en een gezonde leefstijl op school.
  • Het zorgt ervoor dat kinderen beter kunnen meedoen tijdens gym.
  • Kinderen kunnen zich beter concentreren tijdens de les.
  • Het is simpel & gratis en er zijn geen materialen nodig.
  • Kinderen leren hun doelen te bereiken.
  • Het is sociaal, niet-competitief en leuk.
  • Iedereen kan meedoen, elk kind slaagt, ongeacht hun persoonlijke situatie, leeftijd of bekwaamheid.
  • De gezondheidseffecten van 15 minuten per dag rennen kunnen de rest van het leven merkbaar zijn.

Kidsrun
Al meer dan 50 kinderen hebben zich ingeschreven voor de kidsrun op zaterdag 13 april. We hebben nu nog een maand om te trainen voor de 1 of 2.5 km!

Wat verwachten we?
We verwachten dat álle kinderen, ouders en leerkrachten die meedoen ook echt proberen om hard te lopen, pas dan trainen we echt voor de kidsrun én zijn de gezondheidseffecten merkbaar! We zouden het ook heel leuk vinden als ook de ouders mee gaan rennen én hun kinderen aanmoedigen om dat ook te gaan doen.

Tot morgen!
Met sportieve groet,